Dag 4 – Museum of Natural History en Central Park

Vanochtend lekker rustig opgestaan. Na een (vet) ontbijtje bij de Subway zijn we op weg gegaan met de metro naar het American Museum of Natural History. We waren iets te vroeg (gaat pas om 10.00 uur open) dus we hebben even gewacht op een bankje in Central Park. Ineens werden we aangesproken door een wat oudere (joggende) man met de vraag of we uit het buitenland kwamen en of we het museum in wilden. Toen we op beide vragen met ‘ja’ antwoordden, gaf hij ons 4 vrijkaartjes voor het museum! Hebben wij weer! Voor de ingang vormde zich een grote rij (in de zon) en wij hadden al gezien dat er via de metro ook een ingang was. Daar zijn we heen gelopen en zijn aangesloten in de (veel kortere) rij, lekker in de airco. We zijn eerst naar de 4e verdieping gegaan waar alle dino’s staan. Het is echt ontzettend gaaf om een echt skelet van een T-rex en Brontosaurus te zien. We hebben alle verdiepingen gezien , maar vooral de dino afdeling en de Afrikaanse zoogdieren afdeling waren mooi. Op het laatst ook nog de Sealife afdeling gezien waar een replica van een blauwe vinvis van 30m aan het plafond hangt. Een heel indrukwekkend museum, waar we nog wat meer tijd besteed hebben dan we van te voren gepland hadden. Het museum ligt naast Central Park, dus vanuit het museum zijn we Central Park ingewandeld. Daar hebben we eerst een half uurtje geluierd en toen een beetje door het Park gelopen. We waren al te laat om de Central Park Zoo in te gaan, dus we zijn het park uitgelopen en hebben een taxi terug genomen naar het hotel. Richard is met de meiden gaan zwemmen terwijl Monique vast de koffers is gaan inpakken, want morgen moeten we de camper ophalen! ’s Avonds nog even lekker naar Times Square geweest.

1. Geweldig museum inderdaad, en ZO groot ! Maar dat is wel geweldig zeg, nog vrijkaartjes ook !

2. Wat hebben jullie veel gedaan in New York zeg! Jullie hadden wel ambitieuze plannen maar alles doen is nog wat anders. En met die warmte. Goede keus, Rockefeller Plaza, dan kun je daarvandaan de Empire State Building zien ipv erop te staan.
    Hier zomert het lekker door, ~22 graden, en ik tel af naar een weekje vakantie.

3. Peter Maud Sander en Juul15 augustus 2010 om 06:34

Wow lekker genieten daar zeg. En veel gedaan ondertussen!