Dag 16 – Lake Placid en watervallen

Het bleef vannacht aardig doorregenen, maar toen we vanmorgen, na lekker uitslapen en een pannenkoeken ontbijt naar buiten stapte, was het bewolkt maar droog. We hebben eerst een wandelingetje over de (prachtige) camping gemaakt. De camping ligt aan de Ausable rivier. Vanaf de camping kun je een hike langs de rivier maken. We dalen af naar de rivier en komen direct bij een mooie waterval uit. De Ausable blijkt een behoorlijk woest stromende rivier te zijn. De hike is soms behoorlijk lastig (zeker voor de meiden) en het is soms behoorlijk klauteren en klimmen, maar wat een mooie wandeling! De natuur hier is echt prachtig. Na zo’n 1½ uur zijn we terug bij de kamper en vertrekken we naar High Falls Gorge. Ook een punt in de Ausable, maar dan met een echt hoge waterval. Het totale verval (in 4 trappen) is zeker 50 meter. Er langs hebben ze een makkelijk begaanbaar pad gemaakt met enkele mooie uitzichtpunten en bruggen. Het uitzicht is soms adembenemend mooi. Na de tour kunnen Iris en Susan op zoek naar (edel)stenen. We kopen een zakje met stenen verrijkte aarde en ze krijgen allebei een zeefje mee. Bij een stroompje kunnen ze vervolgens de aarde zeven en blijven de stenen over. Ze vinden allebei een aantal mooie stenen en een speerpunt en we kopen voor allebei nog een kettinkje waar ze de mooiste steen in kunnen doen. Ze zijn er de hele dag helemaal enthousiast over. We rijden door naar Lake Placid waar je goed kunt zien dat het een Olympisch stadje is. Het ademt de olympische sfeer nog uit. Zo komen we langs de oval en zien we meer olympische gebouwen. Het stadje ligt mooi tussen twee meren (Lake Placid en Mirror Lake) en staat vol met hotels en winkeltjes. We kopen er nog wat souvenirs en drinken bij Starbucks nog een lekkere koffie. Na wat rondtouren rijden we terug richting camping en eten we in een restaurantje dichtbij de campground (een Adirondack burger!). We steken als we terug zijn nog snel het kampvuur aan en zitten voldaan rond het vuur. Het is de hele dag droog gebleven en we zijn blij dat we besloten hebben toch nog een dagje hier te blijven. De Adirondacks zijn mooi!

1. Wat een prachtige plaatjes van de natuur. Heerlijk contrast met de eerdere drukte van New York en Boston!

2. Mooi weer als jullie een wandeling maken en regen op een reisdag. Tja, hebben jullie weer...

3. zo deze fotoos zien er echt mooi uit!!