Dag 14 – Kanoën

Vandaag hebben we eigenlijk maar een ding op het programma: Kanoën! We hebben twee tweepersoonskano’s geboekt om 11.00 uur, voor een 8 miles tocht. De kano verhuurder is op loopafstand van de camping, dus na rustig opstaan lopen we er naar toe. Bij de balie verkopen ze allerlei accessoires voor het kanoen, zoals een waterdichte tas voor USD 10. Maar dat vinden we toch een beetje te duur. Een tocht van 8 miles blijkt tussen de 4 en 5 uur te duren, dus dat gaat wel ongeveer de hele dag duren. Gelukkig is er een bakker in de buurt, dus we halen nog snel even wat broodjes voor onderweg. We worden in een busje weggebracht naar een punt in de Saco River waar we gedropt worden. We moeten zelf maar zien hoe we de kano’s in de rivier krijgen, maar het gaat allemaal prima. Monique en Iris zijn team 1 en Richard en Susan team 2. Het is echt ongelooflijk mooi. Een prachtige rivier door de bergen, met veelal naaldbomen langs de kant. Het weer is prima, half tot zwaar bewolkt en een graad of 25. Niet te warm, niet te koud. Af en toe wordt de rivier een beetje ondiep en lopen we vast. Dan stappen we even uit om de boot vlot te trekken, of duwen we ons met de peddels los. Soms wordt de rivier smaller en ontstaat er een stroomversnelling. Dat zijn de leukste stukjes! Eén keer maken Richard en Susan flink wat water als we bijna kapseizen. Even de boot op de kant, om hem leeg te maken, en we gaan weer verder. Bij de laatste echt lastige stroomversnelling gaat het mis. Monique en Iris slaan om. Iris in paniek en de tas helemaal vol met water. Daar gaan de fotocamera’s en de telefoon. Was toch niet zo’n slechte investering geweest, zo’n waterdichte tas… Daarna ging de reis gewoon weer verder en hebben we nog veel genoten van het gepeddel in de natuur. Om een uur of vijf waren we bij de finish en waren we moe, maar voldaan. Even opfrissen en snel naar de Walmart gegaan om een nieuwe fotocamera te kopen. Daarna zijn we naar Settlers Green gegaan, een mega outlet shopping mall met veel (merk)winkels en superlage prijzen (geen btw in New Hampshire). We hebben daar snel een pizza gegeten en zijn naar de Gap outlet store geweest. We zijn daar bijna 1½ uur binnen geweest en hebben twee grote plastic zakken vol kleren gekocht voor ieder wat. We hadden graag nog wat andere winkels bezocht, maar om negen uur ging alles dicht. Ach ja, we hebben onze slag geslagen. Morgen wordt een reisdag.

1. Zonde van die camera (ik hoop dat jullie de foto's er al af hadden gehaald) en de telefoon! Wel een mooi verhaal hoor, zo te lezen weer een geweldige dag. Veel plezier met de tweede helft van de vakantie.

2. Wat een leuk weblog en jullie hebben een super vakantie zo te lezen. Wij vertrekken over 6 weken en hebben vandaag toevallig een reservering gemaakt voor de camping waar jullie nu verblijven. Fijn om te lezen dat het een prima camping is. En ik weet wat we moeten kopen als we willen kanoën :)

Nog veel plezier en ik blijf jullie volgen.

Groetjes,
    Erica (AA forum)

3. Uiteraard moet ik hierop reageren.... Dikke camper huren, Lobster eten OHNE ENDE en dan is 10 US dollar (OK de koers is minder) teveel. En dan is dit wel het artikele wat een MUST HAVE is bij kanoen.